La Campanya Banca Armada serà present a Circ i Refugi!

20190619 JornadaCircIRefugi LaGuerraEmpiezaAqui

Aquest 19 de juny SETEM Catalunya i la Campanya Banca Armada organitzem les Jornades «Circ i Refugi», que se celebraran al Carrer Mestres Casals i Martorell conjuntament amb Ficat, Encircant el Barri, Open Cultural Center i el Casal del Barri del Pou de la Figuera dins la programació de la Festa Major del Casc Antic de Barcelona.

La jornada, que tindrà el tret de sortida a les 18 h i acabarà a la mitjanit, començarà amb tallers, mostres de circ i contacontes pels més petits, a càrrec d’Encircant el Barri i Open Cultural Center. A les 20.30 h comptarem amb la taula rodona «Circ i Refugi», on participaran persones amb experiències a camps de refugiats relacionades amb el circ.

De totes les activitats destaca la projecció del documental «La guerra empieza aquí», d'Ongi Etorri Errefuxiatuak i dirigit per Joseba Sanz, amb qui comptarem durant la presentació i la projecció. Al llarg del documental es posa de manifest la importància de la indústria militar basca i el volum d’exportació d’armament des d’Euskal Herria a països d’Orient Mitjà que estan en guerra.

També organitzarem una instal·lació artística que servirà per mostrar tots els vincles que existeixen entre les entitats bancàries estatals que formen part de la banca armada amb la gestió militaritzada amb què compten les fronteres espanyoles.

El Centre Delàs i la campanya Banca Armada ofereixen noves dades de bancs que operen a l'Estat espanyol en la base de dades internacional de Banca Armada

Visuals Twiter facebook 01El Centre Delàs i la campanya Banca Armada ofereixen noves dades de bancs que operen a l'Estat espanyol en un nova actualització de la base de dades internacional de Banca Armada, la qual es va posar en marxa l’any 2017 I any rere any s’enriqueix amb noves aportacions, gràcies al suport, entre d’altres, de l’Ajuntament de Barcelona i Grassroots Foundation, i ara de la Generalitat Valenciana.

Per a aquesta actualització hem comptat amb dades aportades des de Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO per les seves sigles en anglès), institució independent dedicada a la recerca d’empreses multinacionals i els efectes de la seva activitat en la ciutadania i el medi ambient. Gràcies a les dades aportades per SOMO – fruit de la consulta realitzada els dies 12, 17 i 18 de juliol de 2018 a la base de dades Thomson Reuters Eikon per part seva – tenim informació sobre el finançament de 29 empreses armamentístiques, totes part del TOP100 de SIPRI d’empreses productores d’armament a nivell mundial l’any 2017 (excepte Indra); ASELSAN, Austal, CAE, Cobham, DCNS, Elbit Systems, Embraer, Fincantieri, Hindustan, Aeronautics, Indra, Israel Aerospace Industries, Kawasaki Heavy Industries, Kongsberg Gruppen, Korea Aerospace Industries, L-3 Technologies, LIG Nex1, Airbus, BAE Systems, Leonardo, Mistubishi Heavy Industries, Rheinmetall AG, Rolls-Royce, Saab, ST Engineering, ThyssenKrupp, United Aircraft, United Shipbuilding Corp, United Technologies.

Continuar llegint

Xerrada: Bancs i armament. Les alternatives de les finances ètiques

Aquesta tardor participem al cicle de xerrades que organitza la Saleta del Barri de les Planes, a l'espai ECO, amb la xerrada "Bancs i armament. Les alternatives de les finances ètiques", que impartirà la companya Mònica Vega com a representant de la campanya Banca Armada el 15 de novembre a les 19h. Us hi esperem!

bancaarmada

Formació: El poder de la compra pública

La Campanya Banca Armada tindrà un espai el proper 31 d'octubre a la jornada "El poder de la compra pública per garantir el respecte als drets humans", organitzada per SETEM Catalunya en col·laboració amb Novact, Suds, Observatori DESC, COOPERACCIÓ i el suport de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

La jornada de formació oferirà una visió global de les oportunitats i estratègies en la contractació responsable dins de la nova llei i abordarà sectors determinants amb l'impacte extraterritorial - l'electrònica, el tèxtil, l'alimentació, les assegurances, l'energia i les infraestructures - amb recomanacions i clàusules concretes. També es facilitaran espais de debat sobre reptes a nivell tècnic per avançar en la contractació responsable.

Mònica Vega (representant de la campanya Banca Armada) i Sergi Salavert (representant de FETS) parlaran de les vulneracions de drets humans per part d'algunes entitats financeres i l'impacte positiu social i ambiental que tenen les assegurances ètiques.

La jornada s'adreça a totes aquelles persones que intervenen en la redacció de plecs per a dotar-se de coneixements i eines per incloure la protecció efectiva dels drets humans, i tindrà lloc a l'Escola Industrial, a la Sala d'Actes de l'Edifici del Vagó (Barcelona ).

Inscripcions aquí.

Consulta el PROGRAMA aquí.

comprapublica

Destapem les transnacionals, impactes i projectes transformadors

Del 30 d'octubre al 27 de novembre, tots els dimarts a la tarda s'impartirà aquest curs per parlar dels impactes de les transnacionals però també de projectes transformadors que aposten per un model just i solidari. La campanya Banca Armada hem col·laborat en l'organització de la sessió inagural, en què compartirem espai amb l'activista Pak Kin Wan, de Labour Education and Service Network (Hong Kong, Xina), en Juan Hernández Zubizarreta de l'Observatorio de Multinacionales en América Latina (Euskal Herria) i l'Aitor Urkiola de l'organització GRAIN.

El curs l'organitzen conjuntament la Fundació Solidaritat UB, Món3, Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC i SETEM Catalunya. És obert a tots els públics però l'alumnat de la UB i de la UPC el podrà convalidar per 1 crèdit ECTS.

En l’actual món globalitzat, el patriarcat, la cultura del consumisme i l’acumulació de capital són presents en moltes de les relacions econòmiques i socials que tenen lloc a la nostra societat. El preu dels serveis i productes reduït al màxim per la forta competència d’aquest mercat globalitzat no es correspon, però, amb el seu cost real. Les empreses transnacionals que es lucren d’aquest negoci estan molt sovint darrere de flagrants i continues vulneracions dels drets humans, com la precarietat laboral o la repressió sindical en la indústria global deslocalitzada, que a més incideixen especialment sobre les dones. Aquestes empreses actuen i es lucren amb impunitat gràcies a la falta de voluntat per definir una normativa internacional o estatal en els països on deslocalitzen les seves activitats, o d’establir mecanismes per aplicar-la, i intenten evitar la pressió social utilitzant campanyes de màrqueting social i ambiental. A partir de la col·laboració d’expertes i activistes, en aquest curs destaparem aquests impactes de les transnacionals, específicament en els sectors de la banca, la indústria tèxtil i l’electrònica, i abordarem estratègies d’activisme com a eina de transformació social i de canvi.

Consulta el tríptic amb la programació del curs.

LLOC, DATES I HORARI DEL CURS

Dimarts 30 d’octubre i 6, 13, 20 i 27 de novembre de 18 a 21h a la Facultat d’Economia i Empresa de la UB (Avinguda Diagonal, 690 - 696, 08034 Barcelona), Aula 1021.

Preu de matrícula: 20€. Matrícula gratuïta per a sòcies i voluntàries de SETEM Catalunya i per a voluntàries de la Fundació UB Solidaritat, Món3 i del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.

Per procedir amb la inscripció, és necessari fer l’ingrés al compte: Caixabank ES50 2100 3642 1122 0003 6125, i enviar el resguard de la transferència conjuntament amb aquest full de matrícula omplert al correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

destapemtransnacionals