El Centre Delàs i la campanya Banca Armada ofereixen noves dades de bancs que operen a l'Estat espanyol en la base de dades internacional de Banca Armada

Visuals Twiter facebook 01El Centre Delàs i la campanya Banca Armada ofereixen noves dades de bancs que operen a l'Estat espanyol en un nova actualització de la base de dades internacional de Banca Armada, la qual es va posar en marxa l’any 2017 I any rere any s’enriqueix amb noves aportacions, gràcies al suport, entre d’altres, de l’Ajuntament de Barcelona i Grassroots Foundation, i ara de la Generalitat Valenciana.

Per a aquesta actualització hem comptat amb dades aportades des de Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO per les seves sigles en anglès), institució independent dedicada a la recerca d’empreses multinacionals i els efectes de la seva activitat en la ciutadania i el medi ambient. Gràcies a les dades aportades per SOMO – fruit de la consulta realitzada els dies 12, 17 i 18 de juliol de 2018 a la base de dades Thomson Reuters Eikon per part seva – tenim informació sobre el finançament de 29 empreses armamentístiques, totes part del TOP100 de SIPRI d’empreses productores d’armament a nivell mundial l’any 2017 (excepte Indra); ASELSAN, Austal, CAE, Cobham, DCNS, Elbit Systems, Embraer, Fincantieri, Hindustan, Aeronautics, Indra, Israel Aerospace Industries, Kawasaki Heavy Industries, Kongsberg Gruppen, Korea Aerospace Industries, L-3 Technologies, LIG Nex1, Airbus, BAE Systems, Leonardo, Mistubishi Heavy Industries, Rheinmetall AG, Rolls-Royce, Saab, ST Engineering, ThyssenKrupp, United Aircraft, United Shipbuilding Corp, United Technologies.

Continuar llegint

Xerrada: Bancs i armament. Les alternatives de les finances ètiques

Aquesta tardor participem al cicle de xerrades que organitza la Saleta del Barri de les Planes, a l'espai ECO, amb la xerrada "Bancs i armament. Les alternatives de les finances ètiques", que impartirà la companya Mònica Vega com a representant de la campanya Banca Armada el 15 de novembre a les 19h. Us hi esperem!

bancaarmada

Formació: El poder de la compra pública

La Campanya Banca Armada tindrà un espai el proper 31 d'octubre a la jornada "El poder de la compra pública per garantir el respecte als drets humans", organitzada per SETEM Catalunya en col·laboració amb Novact, Suds, Observatori DESC, COOPERACCIÓ i el suport de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

La jornada de formació oferirà una visió global de les oportunitats i estratègies en la contractació responsable dins de la nova llei i abordarà sectors determinants amb l'impacte extraterritorial - l'electrònica, el tèxtil, l'alimentació, les assegurances, l'energia i les infraestructures - amb recomanacions i clàusules concretes. També es facilitaran espais de debat sobre reptes a nivell tècnic per avançar en la contractació responsable.

Mònica Vega (representant de la campanya Banca Armada) i Sergi Salavert (representant de FETS) parlaran de les vulneracions de drets humans per part d'algunes entitats financeres i l'impacte positiu social i ambiental que tenen les assegurances ètiques.

La jornada s'adreça a totes aquelles persones que intervenen en la redacció de plecs per a dotar-se de coneixements i eines per incloure la protecció efectiva dels drets humans, i tindrà lloc a l'Escola Industrial, a la Sala d'Actes de l'Edifici del Vagó (Barcelona ).

Inscripcions aquí.

Consulta el PROGRAMA aquí.

comprapublica

Destapem les transnacionals, impactes i projectes transformadors

Del 30 d'octubre al 27 de novembre, tots els dimarts a la tarda s'impartirà aquest curs per parlar dels impactes de les transnacionals però també de projectes transformadors que aposten per un model just i solidari. La campanya Banca Armada hem col·laborat en l'organització de la sessió inagural, en què compartirem espai amb l'activista Pak Kin Wan, de Labour Education and Service Network (Hong Kong, Xina), en Juan Hernández Zubizarreta de l'Observatorio de Multinacionales en América Latina (Euskal Herria) i l'Aitor Urkiola de l'organització GRAIN.

El curs l'organitzen conjuntament la Fundació Solidaritat UB, Món3, Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC i SETEM Catalunya. És obert a tots els públics però l'alumnat de la UB i de la UPC el podrà convalidar per 1 crèdit ECTS.

En l’actual món globalitzat, el patriarcat, la cultura del consumisme i l’acumulació de capital són presents en moltes de les relacions econòmiques i socials que tenen lloc a la nostra societat. El preu dels serveis i productes reduït al màxim per la forta competència d’aquest mercat globalitzat no es correspon, però, amb el seu cost real. Les empreses transnacionals que es lucren d’aquest negoci estan molt sovint darrere de flagrants i continues vulneracions dels drets humans, com la precarietat laboral o la repressió sindical en la indústria global deslocalitzada, que a més incideixen especialment sobre les dones. Aquestes empreses actuen i es lucren amb impunitat gràcies a la falta de voluntat per definir una normativa internacional o estatal en els països on deslocalitzen les seves activitats, o d’establir mecanismes per aplicar-la, i intenten evitar la pressió social utilitzant campanyes de màrqueting social i ambiental. A partir de la col·laboració d’expertes i activistes, en aquest curs destaparem aquests impactes de les transnacionals, específicament en els sectors de la banca, la indústria tèxtil i l’electrònica, i abordarem estratègies d’activisme com a eina de transformació social i de canvi.

Consulta el tríptic amb la programació del curs.

LLOC, DATES I HORARI DEL CURS

Dimarts 30 d’octubre i 6, 13, 20 i 27 de novembre de 18 a 21h a la Facultat d’Economia i Empresa de la UB (Avinguda Diagonal, 690 - 696, 08034 Barcelona), Aula 1021.

Preu de matrícula: 20€. Matrícula gratuïta per a sòcies i voluntàries de SETEM Catalunya i per a voluntàries de la Fundació UB Solidaritat, Món3 i del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.

Per procedir amb la inscripció, és necessari fer l’ingrés al compte: Caixabank ES50 2100 3642 1122 0003 6125, i enviar el resguard de la transferència conjuntament amb aquest full de matrícula omplert al correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

destapemtransnacionals

Dia d'Acció Mundial per a l'eliminació de les armes nuclears #CapturetheChange #Divest No Nukes!

BannerBNP3 ES3Avui, 26 de setembre, Dia Internacional per a l'Eliminació Total de les Armes Nuclears, les activistes de la campanya #NoBancaArmada ens hem unit a l'acció per exigir al banc BNP Paribas que deixi d'invertir en armes nuclears.

#CapturetheChange #NuclearBan #DontBankOnTheBomb

De fet, les armes nuclears són les armes pitjors mai creades. Estan dissenyades per delmar ciutats. La Creu Roja i l’ONU han dit que si s’utilitzen en una zona poblada, no hi ha cap ajuda en camí[1], no hi ha res que es pugui fer per mitigar els danys. L’única cosa que podem fer per mantenir-nos fora de perill és assegurar-nos que mai s’usin. I l’única forma d’assegurar-nos que mai s’usin és desfer-nos d’elles. De totes elles.

Les empreses volen guanyar diners. També els bancs i els fons de pensions. La diferència és que els bancs utilitzen els diners dels seus clients per fer inversions, per obtenir beneficis. Però aquests diners són teus. Aquí és on tens el teu poder.

En alguns països les armes nuclears són completament il·legals, però no en tots. Alguns bancs, com el BNP Paribas, faran servir això com a excusa i diran que les seves inversions en productors d’armes nuclears estan bé. Però no està bé. Hi ha una línia moral i ètica sobre allò que és acceptable i allò que no ho és. Les armes nuclears són inacceptables, i és hora que els bancs assumeixin la seva part. Com el BNP Paribas pot dir que ja és hora de desfer-se del tabac[i del fracking, però no de les armes nuclears?  El 26 de setembre, usem el nostre poder per començar a posar fi a les pitjors armes mai creades.

Mes informació en aquests enllaços: https://bnp.dontbankonthebomb.com/ i www.bnp-divest.org

0c1b4398 ab88 43a1 a284 3743701527b2  3865fa6c bded 4ade b523 41481aaf2ac6   e25953d0 8c17 475d b2cd 62ff9804158c

Flyer BNP Divest cat    Flyer BNP Paribas Divest cat