Hem elaborat el TOP 100 de les entitats financeres de la Banca Armada (2015-2019)

Infografia TOP 100 Banca Armada

El Centrie Delàs d'Estudis per la Pau i la Campanya Banca Armada assenyalen a les 100 institucions financeres que més han finançat algunes de les principals empreses d'armament a tot el món, entre les quals apareixen el BBVA i Banc Santander amb més de 8.300 milions de dòlars invertits en el negoci de les armes entre 2015 i 2019.

Un centenar de grans institucions financeres dels Estats Units i altres de tot el món, han finançat o invertit entre els anys 2015 i 2019 més de 800 mil milions de dòlars en 38 empreses productores d'armes, entre les quals es troben algunes de les principals empreses armamentistes del món, fabricadors d'armament nuclear i altres armes controvertides. Entitats com Vanguard, BlackRock, Citigroup, Wells Fargo i JPMorgan, que també lideren els rànquings d'entitats financeres més contaminants del món, ocupen les primeres posicions del rànquing.

Per a saber més consulta nostra Base de Dades Internacional de la Banca Armada.

Nova Base de Dades Internacional de la Banca Armada

Visuals BdD Banca Nova

El Centre Delàs d'Estudis per la Pau, renova la Base de dades Internacional de la Banca Armada. Amb els canvis realitzats en la manera de visualitzar i treballar amb aquesta eina es pretén facilitar l'accés i l'ús a les dades disponibles per a tot tipus d'usuari. A més, aquesta remodelació de la Base de dades Internacional de la Banca Armada confluirà amb les futures renovacions de la Base de dades del Cicle Econòmic Militar de l'Estat espanyol del Centre Delàs d'Estudis per la Pau permetent també als usuaris habituals acostar-se a l'ús complet d'aquesta eina.

En aquesta renovació, presentem també noves dades actualitzades relatives al finançament de 40 empreses involucrades en la indústria de l'armament entre 2014 i 2019 per part de més de 1250 entitats financeres de 55 països identificades com a Banca Armada, entre les quals es troben els principals bancs de l'Estat espanyol i del món, empreses asseguradores, fons de pensions, grans fons d'inversió, fons sobirans de tot el món i institucions públiques de tot el món.

Destaca el nombre d'entitats financeres dels Estats Units involucrades en el finançament i suport a la indústria de l'armament amb 764 entitats incloses en l'última actualització, però també trobem 42 entitats amb seu en l'Estat espanyol, 74 al Regne Unit, 33 a França, 20 a Itàlia, 46 al Canadà, 16 al Japó, 29 a la Xina o 5 al Brasil.

La campanya Banca Armada denuncia que CaixaBank ha invertit més de 121 milions d’euros en el negoci de la guerra

La campanya Banca Armada ha denunciat, un any més, els vincles de CaixaBank amb la indústria de la guerra. Ho fa avui, que l’entitat bancària celebra  la seva junta d’accionistes de forma telemàtica.

David Montesinos, del Centre Delàs d’Estudis per la Pau a València, i en representació de Banca Armada, denuncia que “durant el període 2014-2019, CaixaBank ha finançat empreses d’armament per valor de més de 121 milions d’euros. Ens permetem posar en context aquesta xifra i relacionar-la amb l’actual crisi provocada per la Covid-19”.

Continuar llegint

Les nostres publicacions entre les recomanacions de les ONGS per Sant Jordi

ongs lleida

La celebració de la diada de Sant Jordi 2020 va ser diferent enguany per la COVID-19 i van sorgir algunes iniciatives, des de la qual es van poder escollir títols d’un catàleg en línia i decidir la llibreria on es recollirà un cop aixecat l’estat d’alarma i el confinament.

Des de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida, van fer un un recull de recomanacions de llibres amb temàtiques al voltant de la pau, els drets humans, la cooperació, el desarmament, el feminisme, l'antiracisme i la justícia social, on va apareixer una de les nostres darrerers publicacions Guía para no colaborar con la financiación de armas.